måndag 15 oktober 2012

Shake me up...

Såg här om dagen att Magnolia Down Under
hade en utmaning där man skulle göra ett shaker kort..
Det var länge sedan jag gorde ett sånt och fick ett jätte sug i scraptarmen=)
Visade ju ett kort med en lite rolig vikning, så jag tänkte att jag skulle fortsätta med ett som påminner om det. Har gjort om det lite... eller gjort om jag har vänt på det.. HA! och sedan satt shakerboxen på fliken.
 
 
Har maskat ihop 3 magnolia stämplar i motivet, Tilda, säcken och granarna. Jag har kommit underfund med att det är JÄTTE KUL att maska!
 
 
Inne i själva boxen så har jag små små glas pärlor som gör att när man skakar kortet ser det ut som det snöar. Har tidigare haft problem med att ALLT som jag använder till mina shaker kort fastnar på overhead plasten men i går provade jag en sak som fungerade kanon!! Jag tvättade plasten med ljummet vatten och tvål på en box och bara gjorde som jag brukar med en annan. Resultatet blev att nästan alla pärlor reste sig och flög upp på plasten när man skakade det och man kunde höra hur det surrade där inne av alla spänningar. Medan den jag tvättade fastnar inget, inte en ända pärla eller glitter!  
 
 
 
Så här ser det ut invändigthar gott om plats att sätta stämplar och skriva hälsningar, på insidag av den runda fliken så satte jag dit texten midnatt råder.
 
 
 
Nu är det dags för simskola med barnen ännu en gång!
 
Simma lugnt! 

5 kommentarer:

  1. Such a beautiful shaker card. I agree masking is fun! Love all the elements if your card including the folds, papers and colouring.
    Thanks for joining us at MDUC this week. Hugs from Bron :-)

    SvaraRadera
  2. This is so sweet Sophie what a super card Big Hugs Elaine

    SvaraRadera
  3. Underbart kort! Du maskar så himla fint. Gillar hur du dekorerat insidan av kortet också.
    Tråkigt att vi inte ses ikväll, men passa på att mysa på med snuttan så mycket du kan. ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Oh wow this card is gorgeous , I love this Tilda and your beautiful detail.
    Hugs Emma xx

    SvaraRadera
  5. I just love the fold you've used and the scene you have created for the inside of your shaker is gorgeous! Beautiful inside and out :)

    Thanks for joining us at Magnolia Down Under for the Shaker Challenge!

    Sharon x

    SvaraRadera