måndag 15 oktober 2012

Build Me Up Buttercup

 
Hejsan!!
Då var det dags för mitt första inlägg hos Songbird!
Temat denna gången är build me up buttercup och färgen som ska dominera är gul=)
 
Hade lite svårt att komma igång först visste inte vilket motiv jag skulle använda och hade beslutsångest över vilka papper jag skulle ha..Men jag fick ihop ett kort och så här blev det.
 
 
Gjorde ett pojk kort till min son som ska på kalas till helgen som kommer. För att det är en grabb som ska ha det så ville jag inte dekorera med massa blommor och sådant så det blev ganska naket för min del, det kliar nästan i fingrarna.. Var nästan tvungen att lägga ifrån mig det annars hade det någ råkat trilla dit en blomma eller två=)
Det är ganska svårt att göra kort till killar och så lätt till tjejer!!!!
Varför är det så?????
 
Dom mönstrade papperna kommer ifrån Simple stories och den lilla söta ugglan är från Pink Cats Studio
 
Fick ett samtal nyss från en man som ville beställa 3 st halloween kort.. jag som kände att jag var färdig med det temat men då är det bara att sätta fart.
 
Önskar er en trevlig måndag!
 
Kram Sophie

4 kommentarer:

  1. Hi Sophie I love this gorgeous card. Such a cute image and I love your detail.
    Lovely to have you on the team and I'm looking forward to working with you.
    Hugs Emma xx

    SvaraRadera
  2. Hi Sophie, welcome to the team, so pleased to be working with you. This is a fab boys card. I know what you mean about the flowers, it's so much easier to do girls cards cos we can throw everything at them but boys are so much harder. Love the layout and the rosette is ace.
    Hugs Sue W.

    SvaraRadera
  3. Hej! Härligt pojkkort du har gjort, den lilla ugglan är så söt, gillar din färgläggning och de fina dekorationerna. Får också passa på att välkomna dig till Songbird DT:)
    Kram charlotte

    SvaraRadera
  4. Sophie I am looking forwards to working with you on Songbirds you have a super talent , your cards are fabulous.
    Thank you so much for your sweet comments and get well wishes, I am hoping to be blogging again soon , you are so kind Big Hugs Elaine

    SvaraRadera