tisdag 30 oktober 2012

A silhouette with my Silhouette (Cameo)

God kväll!
Hoppas att dagen varit bra för er, här har den varit underbar!!! jag har hämtat ut 2 paket med massa underbara saker jag har klickat hem. Massa papper, blommor, halvpärlor och en massa annat scarp godis!
Tänkte att jag skulle passa att visa mitt bidrag till Joanna Sheens utmaning silhouettes. Fick en beställning på ett kort till en 73- årig dam, kände att jag inte hade någon stämpel som passade så det fick bli att skära ut en silhouette med min silhouette cameo och göra ett kort som passade denna utmaningen.
 
 
Valde att göra ett staffli kort för att jag skulle få en lite mer tavel känsla när man tittar på kortet.
 
 
 Ramen kommer även den från min cameo och kan tillägga att jag tycker att den är så vacker!
Silhouetten och ramen sitter på 3-D kuddar för att få lite dimension och för tt få den att hoppa ut lite extra från kortet så har jag rivit sönder pappret och rullat upp kanterna.
Tänk dig att någon rivit sönder en tavla och och bakom det första lagret med papper så finns det något annat=) Har satt en gömd tag på baksidan så att man kan skriva sin lilla hälsning där.
 
 
Jag har använt mig av:
 
-Mönstrat papper: Maja Design- vintage summer
-Ram och motiv: Silhouette Cameo
-Blommor: WOC och Magnolia
-Stans: Martha Stewart
-Övrigt: Tag, halvpärlor, metallhörn, öljetter, pärlor på tråd
 
 
Det var allt för i kväll nu blir det soffan med mannen och lite glögg!
 
 
Kram Sophie

3 kommentarer:

  1. WOOW! Men Sophie, nu har du överträffat dig själv! Det här kortet är fantastiskt vackert. Så mycket detaljer, så välarbetat. I love it!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Mycket detaljer ska det va;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hi Sophie! This is absolutely gorgeous!! I love it! Thanks for sharing with us at Joanna Sheen! Hope you are having a lovely weekend! Laura x

    SvaraRadera