söndag 28 oktober 2012

35 and boobylisous!

Hallå alla söndags njutre där ute!
I dag är dagen betydligt lugnare än igår... Hela familjen har varit på utflykt på förmiddagen i det fina vädret! Hoppas på fler fina dagar nästa veckan nu när barnen är lediga från skolan.
 
Tänkte att jag skulle visa kortet jag gjorde till Anders syster som fyllde 35 år igår. Satt och letade efter lite inspiration och kollade runt bland utmaningarna som är igång. Hittade in till  Saturated Canary, där var utmaningen att man skulle en annorlunda form på kortet. Kom då och tänka på ett det är ju oktober månad och där med rosa bandets månad!
Bröstcancer ligger nära hjärtat hos mig då en av mina närmaste vänner drabbades i januari i år, Hon är bara 35 år gamal och har två små barn, hon är även gudmor till min älsta son Liam.
När jag var liten så fick min gudmor cancer, kommer ihåg hur hemskt jag tyckte att det var att se henne försvinna framför mina ögon. Hon kämpade in i det sista och när hon gick bort så lämnade hon ett stort tomt hål i mitt hjärta...
Så när jag såg min vän börja sin kamp mot denna hemska sjukdom så kände jag att jag ville göra något för henne, och för alla andra cancerdrabbade.
Ringde henne och frågade om hon var intresserad av att annordna en loppis med mig där pengarna skulle gå till cancerfonden. Började vårat arbete med loppisen i juli nu i år och vi har haft 2 stora loppisar sedan dess där människor skänkt saker som vi sålt. Människor har även donerat pengar till våran fond och som det är nu så är vi uppe i 110 000:-!!!!!! På 4 månader har vi samlat in detta till cancerfonden, är så oerhört lycklig och rörd över att min "lilla" ide om loppis blev så stor tack vare alla som ställde upp på alla sätt!
 
Så detta kort är inspirerat av det vi kämpat för de sista månadera ett par tuttar!!=)
 
 Sedan fick det bli ett motiv med Saturated Canary där hon hon bär en tröja med rosa bandet på.
Kortet är väldigt enkelt dekorerat men jag ville inte "gömma" tuttarna utan att det skulle synas klart och tydligt att det var en bikiki.
 
 
Baksidan på kortet är då som sagt en liten fin rumpa!!
 
Stort grattis igen Anna!!
 
Nu ska jag äta lite mat sedan tror jag att jag får ta mig en tur ner i mitt rum och städa.. Det ser ut som det har dragit fram en orkan där, men jag har hört att det bara är kreativt kaos =)
 
Ha det gott!
//Sophie


7 kommentarer:

  1. cute card sophie, I love making these!
    thank you so much for sharing it with us over on the saturated canary challenge blog
    hugs Lou xxx

    SvaraRadera
  2. Men wow så härligt att kunna få in så mycket pengar, helt underbart.

    kortet är Kanonfint

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Love the cards Sophie and for such a wonderful cause. Hugs Sharon. x

    SvaraRadera
  4. This made me smile this morning Sophie , how fabulous is this and well done for supporting such a fantastic cause too. Thank you for visiting too biggest hugs Elaine

    SvaraRadera
  5. This is so much fun! thanks for playing at SC this time hugs Rebekah xx

    SvaraRadera
  6. that is so unique and so sweet!
    thanks for joining in the SC challenge!!

    hugs!
    krista

    SvaraRadera
  7. Fab card...thanks for sharing it with us over at SC Challenges x

    SvaraRadera