fredag 26 augusti 2011

Resväska

Så! då har man provat på att göra en resväska.. En av mina arbetskamrater har slutat för att han skulle flytta till USA och jobba. Vi samlade in pengar och skulle ge han en hejdå present, men vad ska man köpa till någon som ska flytta utomlands??
Så vi bestämde oss för att växla in pengar så vi kunde ge han dollar, ett litet "bidrag" till resan=)
Då fick jag i uppdrag av min chef att göra något att lägga pengarna i, ett kort eller något liknande tyckte hon.
Satte mig och kollade runt bland lite bloggar för att hitta insperation... och sedan hamnade jag hos Carolas pyssel.
Där hittade jag en tutorial som jag bara älskade, en resväska!! Kunde det bli mer passande? Tutorialen hittar ni här!

Kände att jag ville göra en gammeldags koffert.. Fick en bild i huvudet med en gång och jag tycker att den bilden jag först fick stämmer ganska bra överens med så som väskan blev.


Jag har använt mig av:
* Vitt Cardstock
* Vinrött cardstock
* Mönstrat papper från My minds eye ( som jag klätt insidan med)
*Dekorationer: Tim Holtz, Pink Paislee
* Distress dyna: vintage photo, embossing dyna
* Embossing pulver: Clear

För att få den där skinn känslan så jag har använt en embossing folder med massa fyrkanter.



Så.. blev ganska nöjd med denna lilla sak men ska nog försöka att hitta på någon lösning så att man slipper mellanrummet vid öppningen på väskan. Lyckades inte riktigt få den så stängd som jag ville ha den..Men jag tror att jag vet hur jag ska göra! Får väl försöka mig på en till och se hur det går!
Nu ska jag åka in till Kalmar och handla lite mat! Har en liten/stor kille som fyller 4 år i morgon, så måste in och handla lite paket med.
Får nog även bli ett besök på Pysselgalen och hälsa på Sandra.
Ha en trevlig helg allesammans!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar