måndag 3 december 2012

Tänd ett ljus...

God kväll!! 
Är just hemkommen från jobbet och nu tänkte jag
sätta mig vid datan lite innan jag går in till sovrummet och gör mannen
sällskap;-)

Ikväll tänkte jag visa en adventsljustake som jag tänkte delta med hos Tildas Town som vid denna utmaning har celebrate christmas! Det har jag gjort genom att göra min adventsljustake lite finare i år än vad den har varit tidigare;-)

Jag älskar julen och allt som hör det till;-) men när familjen samlas vid bordet och tänder ett ljus varje söndag vid advent fram till julafton är för mig en väldigt viktig del i att fira julen, att den kommer närmare och man blir mer förväntansfull! 


Jag har altrat ljus innan och stämplat men jag har aldrig satt dit ett målat motiv innan.. Visste inte om det skulle funka eller om det skulle bli pannkaka av allt, men jag är galet nöjd med resultatet!!! Det ända jag är lite besviken på är att det inte syns alls att jag har målat skuggor med olika nyanser men det kan jag leva med;-)

En annan sak som jag grämer mig över är att jag la dit motivet åt fel håll innan jag brände fast det:-( så ni ser att texten är spegelvänd....





Det jag gjort för att få motiven på ljuset är att jag har stämplat på en vit servett sedan har jag försiktigt färglagt det och delat servetten i det tunnaste lagret som det går att få...


Sedan la jag servetten mot ljuset och efter det tar man bakplåtspapper över håller hårt mot ljuset och kör med sin värme pistol över motivet tills att servetten har blivit ett med ljuset!

Jag har dekorerat med mossa i ljusstaken sedan har jag även satt dit lite snöflingor och söta svampar.
Pimpade även upp själva plåt lådan med lite washi tejp satt dit god jul med thickers och ytterligare 2 Tildor fick pryda framsidan;-)

G



4 kommentarer:

  1. Oh this is so beautiful. Great job! Thanks for joining us at Tilda's Town Challenges this week and good luck! Hugs Carla.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina ljus, och tillsammans blir det fantastiskt fint:)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Wow wow WOW! These are AMAZING!!!!!! Thank you so much for joining us at Tilda's Town this week! Good luck and I hope to see you back Friday!
    Rene ;D

    SvaraRadera
  4. I looooove these candles Sophie!! They're gorgeous..
    Thanks for joining us at Tilda's Town Challenges!!
    Hugs, Tina

    SvaraRadera