onsdag 22 juni 2011

Den blomstertid nu kommer






OMG= Oh My Good!
Jag har gjort egna blommor... och till en hel buket!!! Det tog sin lilla tid kan jag säga.
Har stansat ut blommor i cardstock och mönstrade papper, sedan har jag distressat alla blad och mistat i 2 olika färger (guld/rosa).
Sedan har satt ihop 5-6 st utstansade blommor och trätt en brad igenom så att blomman håller ihop. Och för att de ska få lite liv i sig så har jag tagit blad för blad och tyckt ihop dom så att de ska se ut som en utslagen "riktig" blomma istället för en platt och tråkig..
sen skulle jag få på blommorna på en stjälk och då hittade jag lite ståltråd och så va det bara att börja fästa knopparna.
Jag har även stansat ut massa små blommor som jag har trätt på en ståltråd och mistat rosa så de ska föreställa ett smultronstå som man gjorde när man var liten =)
Bladen har jag klippt ut av cardstock och sedan limmat dit, har aven stansat ut några småblad och fäst på några ställen.
Så nu ska jag ta en paus några dagar och åka och fira midsommar på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar